EKOI

20 jaar geleden werd in Roubaix het merk Ekoï geboren, met als doel anders en internationaal te zijn. Van zijn naam Ekoï, een beetje vreemd met umlauten op de i als om al te onderstrepen dat het anders zou zijn dan de anderen in een tijd waarin Italiaans en Amerikaans klinkende merken het grootste deel van de wereld fietsenmarkt beheersten. Van 2001 tot 2008 werd Ekoï verkocht via de traditionele groothandel en de belangrijkste sportketens. Met helm- en brillenproducten, voorloper-ontwerpen en een entree op de markt met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De website van Ekoï is in 2008 min of meer bij toeval ontstaan, om het publiek rechtstreeks de nieuwe producten te presenteren die in hoog tempo geboren begonnen te worden, en de profs die ze dragen. Dit is het begin van een uniek internationaal succesverhaal, want Ekoï heeft in 2010 besloten zijn bedrijfsmodel te veranderen en alleen nog maar via internet te verkopen, over de hele wereld, wat zijn ontwikkeling bliksemsnel heeft versneld.

PRODUCTONTWIKKELING MET DE PROFS GECOMBINEERD MET DE MODERNSTE FABRICAGE

Voor de ontwikkeling van zijn producten baseert het merk zich hoofdzakelijk op de feedback van de kampioenen die het uitrust, waarbij productmanagers en ingenieurs veel tijd doorbrengen in contact met profrenners. Onderzoek & ontwikkeling wordt steeds belangrijker voor het merk. Met de oprichting van een jong team van gepassioneerde ingenieurs werkt Ekoï aan de producten van morgen voor de profs en natuurlijk voor de klanten van Ekoï wereldwijd. In zijn ambassadeurs kan Ekoï rekenen op de deskundigheid van professionals zoals: Warren BARGUIL (Frankrijk), Philippe GILBERT (België), Caleb EWAN (Australië), Guillaume Martin (Frankrijk), Pauline Ferrand Prévot (Frankrijk), Nairo QUINTANA (Colombia), zonder in de triatlon de tweevoudige IRON MAN wereldkampioen Patrick LANGE (Duitsland) en Anne Haug (Duitsland) te vergeten.